Název: Name: | Supermarine Spitfire LF Mk.IXC | Supermarine Spitfire LF Mk.IXC |
Originální název: Original Name: | Supermarine Spitfire LF Mk.IXC | |
Kategorie: Category: | stíhací-bombardovací letoun | fighter-bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.02.1943-DD.07.1944 Castle Bromwich Aircraft Factory, Castle Bromwich | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1943-DD.07.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3971 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2556 kg | 5634 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3331 kg | 7343 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4309 kg | 9500 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9.800 m | 32ft 2in |
Délka: Length: | 9.470 m | 31ft 1in |
Výška: Height: | 3.850 m | 12ft 7.75in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21.46 m2 | 231,0 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 136,18 kg/m2 | 27.89 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin 66, kapalinou chlazený dvanáctiválec, přeplňovaný dvourychlostním dvoustupňovým kompresorem o vzletovém výkonu 991,8 kW, 1 271 kW v h= 1760 m, 1 178 kW v h= 3 180 m. Vrtule čtyřlistá s konstantními otáčkami typ Rotol R12/4F5/4 o průměru 3 280 mm | Rolls-Royce Merlin 66, twelve-cylinder, liquid-cooled with a two-speed, two-stage supercharger, rated 1,330 hp for take-off, 1,705 hp at 5,790 ft, 1,580 hp at 10,433 ft, driving a four-blade propeller Rotol R12/4F5/4 constant-speed type of 10ft 9in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 386 l ve vnitřních nádržích a jednu přídavnou nádrž pod trupem o těchto objemech: 136 l, 204,5 l nebo 409 l | 85 UK gallons and Up to 90 UK gallons in one drop tank (30, 45 or 90) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 650.2 km/h v 6401 m | 404 mph in 21000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 521.4 km/h v 6096 m | 324 mph in 20000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 23.9 m/s | 4700 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,75 min do 6096 m | 4,75 min to 20000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12466 m | 40900 ft |
Dolet: Range: | 698.5 km | 434 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1577.2 km | 980 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20 mm v křídlech, 120 nábojů pro každý a 4x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,69 mm, v křídlech, po 350 nábojích. Pumový náklad: do hmotnosti 454 kg (1x 227 kg puma pod trupem a/nebo 2x 113 kg pumy pod křídly) | Two fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.II cannons in the wing leading edge, 120 rpg and four fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II in the wing leading edge, 350 rounds each. Bomb load: Up to 1,000 lb (one 500lb bomb under the fuselage and/or two 250lb bombs under the wing) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - Varianta Spitfiru Mk.IX pro operace v malých výškách. Tato verze byly vyráběna i s rozpětím křídel 11,227 m. - Při použití benzínu s oktanovým číslem 150 bylo možno motor Merlin 66 přeplňovat tlakem 270 kPa, výkon potom stoupl až na 1 481 kW. | The Low-altitude version of the Mk IX series. |
Zdroje: Sources: | Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey: My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK, 1985, ISBN:0-946184-186 Peter Moss and Len Bachelor, Profile Publications, Supermarine Spitfire Mk. IX, Aricraft Profile No. 206. Famous Airplanes of the world, No.3, 1975, Supermarine Spitfire Mk.I-XVI, Bunrin-Do C. Ltd., Chiyoda-ku, Tokyo, Japan, No ISBN http://www.spitfires.ukf.net/home.htm www.spitfireperformance.com http://www.raf.mod.uk/history_old/spit5.html www.xs4all.nl www.aviation-history.com http://www.airwar.ru/enc/fww2/spit9.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |